Födelsedag


På tisdag fyller jag 48 år, herregud vad åren går fort! Igår hade jag mitt "kalas". Som vanligt blev det ett litet julbord, med de rätter jag gillar mest ;) Två nya favoriter som jag introducerade förra året är rödkålsslaw med fetaost och så vitlöksmarinerade morötter, jättegoda tycker jag (o nån mer).

Detta var mitt första födelsedagsfiradande utan min pappa. Det känns mycket sorgligt och mycket konstigt. Men, vi hade ju lilla Leo med, han sov sig igenom hela kvällen, fast jag var där o försökte väcka honom lite då och då....

Tack till alla för den fina presenten! Jag har i många år velat ha jultallrikar, o nu har jag det!! Motivet är tomtar av Rolf Lidberg, sååå fina :)






Rödkålsslaw:

300 gr finstrimlad rödkål

Mosa 1 dl fetaost, blanda i 2 dl creme fraiche, 2 msk majonäs, 1 tsk osötad senap.
Blanda ihop rödkålen med fetaostblandningen, smaka av med salt och peppar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0