Nya stolar

Efter att ha legat helt däckad i sängen i flera dagar (har inte ens orkat hålla i en bok), så infann sig idag äntligen en gnutta energi! Jag tog tillfället i akt och klädde om fyra stolar. Som tur var tog det knappt en timma att fixa för det var vad energin räckte till.

Stolarna tillhör matsalsmöblen som mamma och pappa köpte när de gifte sig för snart 50 år sedan. Jag tog över möbeln för en massa år sedan, klädde då om dem i nåt ljusblått "bäck o bölja tyg". Ett par år senare klädde jag om dem igen, fortfarande ljusblått!

Efter det har de varit hemma hos mamma igen några år (de har används som extra möbel vid stora kalas), men förra veckan tog jag hit dem igen och idag var det som sagt dax för ytterligare en omklädning. Jag tog ett tyg som jag redan hade hemma så det fick bli ett svart och vitblommigt marimekko-tyg. Möbeln är teak men jag skulle gärna vilja ha den vitmålad, eller kanske svartmålad, vad tror ni?



Originaltyget


En av omklädningarna


Nya tyget


Kommentarer
Postat av: Maja

Mycket snyggare med Marimekko tyget :)Svart eller vitt? Ja, det är frågan. Var ska du ha dom?



Kram Maja

2011-01-21 @ 22:14:15
URL: http://majaskraft.blogg.se/
Postat av: Maria

Maja: Jag ska ha dem i gillestugan.

2011-01-21 @ 23:43:55
Postat av: Anette

Va ju skitsnyggt med marimekko tyget. Tycker du ska måla dem vita om du ska ha dem i gillestugan :)

Kram

2011-01-22 @ 20:03:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0