Lax på spenat- och kräftbädd

Igår var bästaste kusinen här på middag! Jag bjöd på ett av mina favoritrecept. Det är sååå gott, tycker i alla fall jag :) Till kaffet serverade jag limerutor, min favoritkaka.

Lax på spenat- och kräftbädd


1 pkt djupfryst urkramad bladspenat (går också med färsk)

1 burk kräftstjärtar (häll bort spadet)

4 laxfiléer

5 dl grädde

2 smulade fiskbuljongtärningar

1 burk röd stenbitsrom

1 knippa dill (spara lite till garnering)

2 msk maizena

 

Lägg spenaten i en liten form. Lägg på hälften av kräftstjärtarna och laxen. Blanda ihop grädde, buljong dill, rom och maizena. Häll gräddblandningen över laxen.

 

In i ugn, 200 grader i ca 30 min.

 

Lägg på resterande kräftstjärtar och lite dill innan servering.

 

Servera med kokt potatis om du inte äter LCHF som jag gör!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0