Recept igen :)

Till lunch idag hade jag med mig en matlåda med en fajitagratäng i. Mina jobbarkompisar dreglade och ville ha receptet, så här kommer det :)


Fajitagratäng

 

500 köttfärs

1 hackad rödlök

100 färska hackade champinjoner

1 st hackade röda paprikor

1 påse Fajitas spice mix

1 dl vatten

Smör till stekning

200 gr philadelphiaost

140 g skivad ananas på burk

100 gr riven ost

 

1 påse Nachos Chips

 

 

Bryn köttfärs, lök, champinjoner i smör. Tillsätt fajita kryddmix, rör om. Tillsätt vatten och paprika och låt koka i 5 min utan lock.

 

Bred ut philadelphiaosten i en ugnsfast form. Lägg i färsblandningen. Dela ananasskivorna i två halvor, fördela ut dem på färsen. Strö över riven ost.

 

Gratinera i 200 gr ca 10 min.

 

Servera med nachos och gärna även tzatziki och guacamole.

 


Kommentarer
Postat av: Sara

Haha, inte dåligt med 100 färska champinjoner. Tss. :)

2011-03-23 @ 21:12:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0