2011

Vilket år det har varit, så mycket sorg men samtidigt så otroligt mycket glädje!

 

Januari: Första tapetvåden sattes upp i gillestugan. Jag är mycket nöjd med hur det blev ”därnere”. Kats och Anna kom på besök! Alltid lika underbart att få umgås! Vi fixade och rensade i Elimags övernattningslägenhet. Matilda fyllde 24 år.


 


Februari
: Vi flyttade Lasses pappa från huset till en lägenhet. Mycket arbete, både fysiskt och psykiskt jobbigt.

 


Mars
: Jag fick reda på att jag skulle bli mormor, vilken lycka! Vi hade en mycket trevlig Spa-dag på Hotell Moliljan med Annelie och Anders. Min närmaste chef slutade sitt arbete med omedelbar verkan, vilken chock!  Lasse och jag hade en härlig helg i husvagnen, mycket snö var det! 

 


April
: Fick besök av Maja och Claes en helg, mycket trevligt! Matilda, Kajsa, Lasse, jag och hundarna tog en tripp till Kats i Edsbyn.

 


Maj:
Kats bjöd mig på en föreläsning av hundprataren Cesar Millan i Stockholm, Matilda, Kats, Marianne och jag hade två helt fantastiska dagar i huvudstaden. Var med ett helt gäng arbetskamrater på en shoppinghelg i Ullared, vi hade hyrt en hel drös husvagnar som vi övernattade i. Jag och några av jobbarkompisarna som bor i Vimmerby hade en härlig kväll i husvagnen. Jag tog min ”hundronde cach” ;). Kajsa fyller 20 år.


 


Juni:
Sommarfest på Idö med jobbar kompisarna. Vi firade Lasses 50- årsdag dag med ett kompisgäng, ett år för sent! Dixie, Kajsas och Johans katt kommer in i vårt liv. Hela familjen åkte till Söderköping och åt glass, MUMS! Midsommarhelgen spenderades i husvagnen på Lysingsbadet.

    

 


Juli
: Begravning för en moster som gått bort alldeles för tidigt. Jag fick reda på att min pappa var sjuk, fyra dagar senare fanns han inte längre. Min semester försvann i nåt töcken av sorg och i allt praktiskt som begravning och rensning av lägenhet mm. Två dagar efter att vi fått beskedet om pappas sjukdom, mitt i chocken, så klarade vi av Kajsas 20-års dagspresent.  Kajsa, Matilda, mamma och jag var på Gränsö Slott och hade ett underbart dygn på Spa-avdelningen, dagen efter dog pappa. Tre dagar efter att pappa avlidit firade hela familjen Lasses 51-års dag på Göta Kanal, vi var först mycket tveksamma till om vi verkligen skulle åka på den sen länge bokade resan, men jag är mycket glad över att vi gjorde det. Det var skönt att få nåt annat att tänka på, resan var mycket trevlig och vi hade turen att ha bra väder. Den 23 juli var det dags för nästa resa. Grannarna och vi åkte till Kalmar/Öland över helgen. Vi såg en mycket roligt teater i Krusenstjernska trädgården.


       


Augusti:
Min sista semestervecka åker Matilda och jag till Kats i Edsbyn.Det blev mycket snack runt köksbordet, precis som vanligt :). Jag umgicks med ”gamla arbetskamrater” under en mycket trevligt fest i en stuga. Doris, Matildas hund, fick somna in, gullpluttan blev 13 år. Jag tog min "tvåhundronde cach".


 


September:
Var på Åbro Bryggeri på ölskola, intressant upplevelse!  Adam, Matilda, Kajsa, Lasse och jag åker till Ullared en helg, jag skulle inte handla mycket, men mycket handlande blev det ialla fall. Matilda, Kajsa och jag åker till Forever Livings succedagar i Stockholm. Härlig upplevelse! Victor fyller 27 år, konstigt att ha kalas utan pappa.


 


Oktober:
Leo föds den 20. Så underbart att bli mormor. En extra lycka i detta är att jag fick vara med på en del av förlossningen. Såå häftigt att få vara med om detta. Mamma fyller 70 år. Jag kan inte fatta att hon är 70! Hon känns ofta yngre än vad jag är ;) Sigge fyller 13 år.

  

 


November:
Kvällsteater i Astrid Lindgrens värld tillsammans med grannarna. Mycket god mat och en otrolig upplevese! Mamma och jag åker till Växjö och blir stjärnor för en dag! Vi blir sminkade och fotade av proffs. Jättekul! Vi flyttar Lasses pappa till en annan lägenhet. Mamma, Bogöran, Lasse och jag åker med Hallens buss till Göteborg och ”jul på Liseberg”, häftigt med alla lampor överallt! Kats och Anna kommer på besök.

  


December:
Vi börjar med renoveringen av ”barnbarnsrummet”. Blir nog fint när det blir färdigt :) Första julafton i mitt liv som spenderades utan pappa, konstig känsla. Nyårsafton tillbringades i Tjurstorp hos mamma och Bogöran. Mycket god mat och trevligt sällskap!

 


Kommentarer
Postat av: Kats

Jäsiken så mkt du hunnit med att göra och så mkt du har varit med om. Både roliga saker och mkt mkt tråkiga saker.

Roligt dock att läsa sammanställningen. Undrar var det står i min? - jan hundpromenad, feb hundpromenad mars hundpromenad osv...fniss

Stor kram

2012-01-12 @ 13:21:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0